Deulcus: Αποκατάσταση του καινοτόμου επιτεύγματος της αρχαιότητας

Ο αρχαίος Διόλκος της Κορίνθου έχει αναστηλωθεί και είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα τέχνης της αρχαιότητας. Στον παλιό λιθόστρωτο δρόμο που τα πλοία μετέφεραν χερσαία από τον Κορινθιακό Κόλπο στον Σαρωνικό (και αντίστροφα), πραγματοποιήθηκαν εργασίες πέρυσι από τα Evator Monuments (EFA) στην Κόρινθο, με σκοπό την προστασία και την προώθησή του. Μόλις ολοκληρωθούν και οι επιδημιολογικές συνθήκες το επιτρέψουν, το εμβληματικό μνημείο θα είναι έτοιμο να καλωσορίσει το ευρύ κοινό μέσω περιηγήσεων στον προγραμματισμένο χώρο.

“Ο Διόλκος της Κορίνθου καταγράφηκε στην έρευνα ως η πρώτη συστηματική προσπάθεια μεταφοράς φορτίου και πολεμικών πλοίων από τον Σαρωνικό στον Κόλπο της Κορίνθου και πίσω, προκειμένου να αποφευχθεί η αποστολή της Πελοποννήσου σε απόσταση περίπου 190 μιλίων. Η κατασκευή του ήταν τοποθετήθηκε από τον πρώτο εκσκαφέα του μνημείου, τον αρχαιολόγο Νικόλαο Βερδελή, στα τέλη του αιώνα. “Για παράδειγμα, ή στις αρχές του 6ου αιώνα μ.Χ., η ιδέα της οικοδόμησής του αποδίδεται στον τύραννο της Κορίνθου, Περιανδρο , του οποίου η κυριαρχία χαρακτηρίζεται από μια περίοδο μεγάλης οικονομικής και τεχνικής ευημερίας για την Κόρινθο », δήλωσε στον ΑΠΕ-MPE ο Γεώργιος Σπυρόπουλος, αρχαιολόγος, αντιπρόεδρος της EFA. Ο κ. Σπυρόπουλος επιβλέπει το έργο που περιλαμβάνεται στο «ΕΠ. Πελοπόννησος 2014-2020 του NSRF», με φορείς υλοποίησης της EFA για την Κόρινθο, την Εφορεία από την Υποβρύχια Αρχαιολογία και την περιοχή της Πελοποννήσου, Υπεύθυνος, εκ μέρους της EFA στην Κόρινθο, Πρόεδρος της Παναγιώτα Κασίμη και αρχαιολόγος Αγλαία Κουτρομπή. Το μνημείο βρίσκεται στα σύνορα των δήμων Κορίνθου και Λουτρακίου-Περαχώρα-Αγίου Θεοδώρου.

Με μονοπάτι ημιτονοειδούς και κλίσης όχι μεγαλύτερο από 1,5%, το συνολικό μήκος του πλακόστρωτου δρόμου από τη μία ακτή στην άλλη είναι περίπου 8 χλμ., Ενώ το πλάτος του κυμαινόταν από περίπου 3,4 μ. Έως 6 μ. Τι σώθηκε σήμερα από το έργο; «Στην επιφάνεια του δρόμου υπάρχουν δύο κύριες ράγες, πλάτους περίπου 1,5 μέτρων, αλλά υπάρχουν και αρκετές δευτερεύουσες. Ανακαλύφθηκαν συνολικά 1.100 μέτρα και η διαδρομή του Diolcus έγινε γνωστή από τη μία πλευρά στο δυτικό άκρο, δυτικά του καναλιού, Από την πλευρά της Πελοποννήσου και από την άλλη στο Κολέγιο Μηχανικών, από την κεντρική ελληνική πλευρά, αντιθέτως, δεν υπάρχουν σήμερα στοιχεία για το ανατολικό άκρο της στη σαρωνική πλευρά, η οποία βρίσκεται δίπλα στις πηγές στην αρχαία περιοχή της Chinunta (σήμερα Καλαμάκι) », μας λέει ο κ. Σπυρόπουλος.

READ  Coronavirus: Περιπτώσεις που διαδίδονται στον Λευκό Οίκο - Ακραία ανησυχία 30 ημέρες πριν από τις εκλογές [εικόνες] | Παγκοσμιοποίηση

Ο Διόλκος, με τη μακρά περίοδο χρήσης του από τα αρχαία χρόνια έως τους ρωμαϊκούς χρόνους, ήταν ένα καινοτόμο και εμπνευσμένο τεχνικό επίτευγμα. Το modus operandi τους το αποδεικνύει: «Σύμφωνα με τον πρώτο εκσκαφέα του μνημείου, τα πλοία έφτασαν στη βορειοδυτική άκρη του Deulcus, στο σημερινό σημείο της Ποσειδωνίας, στην Κόρινθο, όπου υπήρχε μια πλακόστρωτη πλατφόρμα για τη μεταφορά τους στο έδαφος. σύρθηκε από σκλάβους. Έτσι, το πλοίο μετακινήθηκε από το ένα άκρο της Κορίνθου στο Σαρωνικό ή το αντίστροφο. Ο δρόμος δεν ήταν εύκολος και υπήρχε πάντα ο κίνδυνος εκτροπής λόγω των στροφών που είχε ο Δούλκος. Για το λόγο αυτό, ανεγέρθηκαν πρόσθετοι τοίχοι, σε επικίνδυνα μέρη, όπως εκείνα μέσα σε ένα κολέγιο Μηχανικών, προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφάλεια της κίνησης και να αποφευχθούν ατυχήματα “, εξηγεί ο κ. Σπυρόπουλος στο APE-MPE.

Με άλλα λόγια, ήταν ο Diolkos η πρώτη γνωστή μέθοδος σταθερής τροχιάς στον κόσμο; «Ο Διόλκος ήταν πράγματι ένα μέσο σταθερής τροχιάς με καθορισμένη πορεία. Ωστόσο, η ίδια λειτουργία διασφαλίστηκε με μέσα μεταφοράς, των οποίων οι αρχές προηγήθηκαν του Διόλκου. Αυτό που κάνει το Ντιόλκος σημαντικό είναι ότι δημιουργήθηκε με σκοπό την γρήγορη και ασφαλή κίνηση πλοία, δηλαδή τα μέσα που προορίζονται για μετακίνηση στη θάλασσα, μέσω της ξηράς. Δεν κατασκευάστηκε σε ευθεία γραμμή, αλλά ακολούθησε το έδαφος για εξοικονόμηση πόρων και ενέργειας. Όπως επισημαίνει ο Βέλγος αρχαιολόγος Rapsaet, τα ανασκαμμένα μέρη Ο Διόλκος έχει τα τεχνικά χαρακτηριστικά που τα καθιστούν αξιοσημείωτο έργο. Τονίζει ότι «η ακρίβεια της πορείας του και η επιμέλεια στην κατασκευή του, εκτός από το μεγάλο μήκος του Σχετικά μιλώντας, μια μόνιμη εγκατάσταση δείχνει έμφαση σε ένα« επίσημο »οδικό δίκτυο , με σαφώς σημαντικές επιπτώσεις στην τοπογραφία της εποχής.

Το αρχαίο έργο παρείχε πόρους για την Κόρινθο και έλεγχο του εμπορίου και των θαλάσσιων διαδρομών τόσο για το Ιόνιο (δυτικά) όσο και για το Αιγαίο (ανατολικά). Ταυτόχρονα, η Κόρινθος είχε δύο σημαντικά και ενεργά λιμάνια, το Λέτσιο στα δυτικά και το Κισέρ στα ανατολικά για να προωθήσει αυτήν την έντονη εμπορική δραστηριότητα. Αναμφίβολα, η Deulcus διαδραμάτισε πρωταγωνιστικό ρόλο στη θέση της Κορίνθου ως βασίλισσα της θάλασσας στην αρχή της αρχαιότητας, στα επιτεύγματά της και στην τεχνογνωσία της στη ναυπηγική και τη ναυσιπλοΐα, αλλά και στην αρχαιότητα της πόλης, η οποία ήταν διάσημη στην αρχαιότητα λόγω εμπορισμού . Διακριτικά, θυμάμαι ότι οι υπονόμοι, τα σημαντικότερα πολεμικά πλοία της αρχαιότητας, ήταν κορινθιακή εφεύρεση. Ο Θουκυδίδης αναφέρει συγκεκριμένα την Κόρινθο Αμενόκλη ως κατασκευαστή τριπλών σκαφών », προσθέτει ο κ. Σπυρόπουλος στο APE-MPE.

READ  Lino: "Η μάσκα απλά δεν προστατεύει το πλήθος - λιγότεροι μαθητές στην τάξη" - η κοινότητα

Αποκατάσταση και βελτίωση Diolcus

Το Πρόγραμμα Διατήρησης και Προώθησης του Διόλκου περιλαμβάνει μια σειρά από πολύπλοκα έργα, ανασκαφές, έρευνα και αποκατάσταση, προκειμένου να καταστήσει το σχήμα του μνημείου ευανάγνωστο, τεκμηριώνοντας τα χαρακτηριστικά του με τα σύγχρονα μέσα και καθιστώντας το προσβάσιμο στο ευρύ κοινό. Επιπλέον, σχεδιάζεται να προετοιμάσει μια τελική μελέτη για την αποκατάσταση και προώθηση του μνημείου – που βρίσκεται στο τελικό στάδιο εφαρμογής – και να το υποβάλει προς έγκριση στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, καθώς και την κατασκευή του τείχους του φράγματος. Θα προστατεύσει το μνημείο από τη δύναμη της διάβρωσης της θάλασσας. Μετά την κατασκευή του, οι αρχιτέκτονες του Diolkos θα μετεγκατασταθούν και θα εγκατασταθούν και όπου χαθούν, η διαδρομή του μνημείου θα ολοκληρωθεί. Στο πλαίσιο της υλοποίησης αυτού του έργου, μέλη του Διόλκου που βρίσκονται στη θάλασσα θα ανυψωθούν, θα διατηρηθούν και θα μεταφερθούν στα χαμένα τμήματα του μνημείου, υπό την προϋπόθεση ότι η αρχική τους θέση έχει καθοριστεί με ακρίβεια. “Στόχος μας είναι πρώτα να προστατεύσουμε το μνημείο και μετά να αποκαταστήσει το υπόλοιπο και ορατό τμήμα της Πελοποννήσου στο σύνολό του, από Για να κατανοήσουμε τη διαδρομή του Διόλκου και τα τεχνικά χαρακτηριστικά της. “

Επιπλέον, η περιοχή γύρω από το μνημείο θα συντονιστεί σωστά, θα δημιουργηθούν διαδρομές περιήγησης για τους επισκέπτες και θα τοποθετηθούν ενημερωτικά πανό με ενημερωτικό υλικό όχι μόνο στο Deulcos αλλά και στην ιστορία του καναλιού της Κορίνθου. Θα υπάρχει επίσης υλικό γραμμένο σε Μπράιγ, ενώ ετοιμάζονται φυλλάδια με ενημερωτικό υλικό για παιδιά και ενήλικες. «Ο επισκέπτης θα έχει την ευκαιρία να κάνει μια βόλτα κατά μήκος των διαδρομών περιήγησης και συγκεκριμένων σταθμών προβολής για να πάρει μια αίσθηση της κύριας τοποθεσίας στην οποία βρίσκεται και να δει τις προσπάθειες που καταβάλλονται με την πάροδο του χρόνου για να συνδέσει τον Κορινθιακό με τον Σαρωνικό Κόλπο. η γειτνίαση του Διόλκου με το κανάλι της Κορίνθου, ένα άλλο θαυμάσιο τεχνικό έργο, που σχεδιάστηκε από τα αρχαία χρόνια, όπου ο Περιανδρος για άλλη μια φορά σκέφτηκε την ιδέα ενός κτιρίου και ο αυτοκράτορας Νερό που έκανε την πρώτη συστηματική προσπάθεια να το ανοίξει με την προσωπική του παρουσία στην αρχή των έργων. Ο αρχαιολόγος ισχυρίζεται ότι «το όραμα δεν πραγματοποιήθηκε μέχρι το 1893. Μια ιδέα από το μακρινό παρελθόν έγινε πραγματικότητα μετά από 24 αιώνες!»

READ  Coronavirus: 2.917 νέες περιπτώσεις στην Ελλάδα - 29 θάνατοι σε 24 ώρες - Υγεία

Τέλος, όταν αρθούν οι περιορισμοί που προκαλούνται από τον κοραναϊό, η Εταιρεία Εκπαίδευσης Κορινθίας για Όλους σχεδιάζει να πραγματοποιήσει ξεναγήσεις στον ιστότοπο, πρώτα για ομάδες μαθητών και μετά για όλους. «Μέσα από αυτές τις περιηγήσεις επιδιώκεται μια εμπειρική σχέση και δημόσια επαφή με το μνημείο, καθώς και με το γύρω τοπίο. Ο νόμος για την εκπαίδευση της Κορίνθου θέτει πάντα την πρώτη από τις άμεσες προτεραιότητές του στην εφαρμογή μέτρων εκπαίδευσης και εξωστρέφειας για το γενικό κοινό », σημειώνει ο κ. Σπυρόπουλος στο APE-MPE, το οποίο μας δίνει άλλες πληροφορίες: Δηλαδή ελέγχοντας την ανασκαφή από την EFA Κόρινθος, κατά την εκτέλεση έργων τέχνης στην ευρύτερη περιοχή, επιβεβαιώθηκε ότι οι τέσσερις τάφοι του την Αρχαϊκή και Κλασική εποχή στη Σχολή Μηχανικών, 30 μ.Χ. Νοτιοδυτικά του Διόλκου, που αποκαλύφθηκε από τον αρχαιολόγο Ν. Το Verdeles ανήκει σε ένα πολύ μεγαλύτερο προσωρινό νεκροταφείο (δηλαδή ένα νεκροταφείο κατά μήκος ενός μεγάλου αρχαίου δρόμου) από την Αρχαϊκή και την Κλασική περίοδο, αποκαλύπτοντας την ύπαρξη ενός οικισμού στην περιοχή.

Written By
More from Arzu Hemera

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *