Ν. Παπαϊωάννου (Πρύτανης του ΑΠΘ): Βαθές συντηρητικές αντιδράσεις στις αλλαγές στα πανεπιστήμια

Ν.  Παπαϊωάννου (Πρύτανης του ΑΠΘ): Βαθές συντηρητικές αντιδράσεις στις αλλαγές στα πανεπιστήμια

Οι αντιδράσεις στις πανεπιστημιακές αλλαγές ακτινοβολούν έναν βαθύ συντηρητισμό και τα πανεπιστήμια δεν μπορούν να ανεχθούν άλλες ιδεολογικές προκαταλήψεις, όπως ισχυρίζεται ο Liberal.gr, πρύτανης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Νίκος Παπαϊάνο, του οποίου η προεδρία ασκήθηκε χθες από μια ομάδα φοιτητών.

“Εάν δεν βλέπουμε ξεκάθαρα τη λύση του προβλήματος, θα συνεχίσουμε να αναπαράγουμε μια πολύ συντηρητική, φοβική και στρουθοκάμηλη αντίληψη. Αυτό δεν ενισχύει τη δημοκρατία.” Είπε για τις αντιδράσεις, “Η δημοκρατία δεν φοβάται”.

Δηλώνει την υποστήριξή του για τις προτεινόμενες αλλαγές, και αναγνωρίζει ότι το πανεπιστήμιο και μόνο δεν μπορεί να προστατευθεί από τη βία, και να δημιουργήσει μια ελάχιστη βάση εισδοχής, και επιβεβαιώνει ότι από τη μία πλευρά δεν μπορεί να αναγνωριστεί ότι δεν θέλουμε σχολεία με μαθητές με πτυχία που μην συμφωνείτε με ένα πανεπιστημιακό τμήμα, και από την άλλη πλευρά όταν έχουμε την ευκαιρία να ορίσουμε όλο το Σχολείο, να εκφράσουμε αντιρρήσεις.

Συνέντευξη με τον Βασίλη Γκαλούπη

Χθες, φοιτητές του Αμερικανικού Πανεπιστημίου κατέλαβαν το κτίριο του ιερέα ως απάντηση στο νομοσχέδιο, ενώ διοργανώνονται σήμερα συγκεντρώσεις για το ίδιο θέμα. Τι πιστεύετε για τις επερχόμενες αλλαγές;

Πρώτα απ ‘όλα, όσον αφορά το επάγγελμα, χθες ένα πολύ μικρό μέρος των φοιτητών σε σχέση με όλους τους φοιτητές του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, μετά το κλείσιμο όλων των πανεπιστημίων, πραγματοποίησε συμβολική κατοχή του ιερέα. Δεν έγινε κακό, κανένα πρόβλημα. Κράτησαν μια πινακίδα με τις θέσεις τους σχετικά με το νέο νομοσχέδιο και στις περίπου 2-3 ​​το απόγευμα έστρεψαν το κτίριο στον φρουρό του πανεπιστημίου, μόλις το παραλάβουν. Ωστόσο, το ζήτημα δεν είναι εάν προκάλεσε ή όχι τη ζημιά. Το σημαντικό σημείο είναι ότι η κατοχή σημαίνει παραβίαση ενός θεμελιώδους συνταγματικού δικαιώματος, όπως η εργασία και η ελεύθερη κυκλοφορία στο χώρο εργασίας.

Πότε θα κάνουμε επιτέλους ένα βήμα μπροστά;

Για οποιαδήποτε αντίδραση που αποτελεί μέρος μιας δημοκρατικής διαμαρτυρίας, δεν υπάρχει πρόβλημα. Σε τελική ανάλυση, αυτή είναι η ουσία της δημοκρατίας. Αλλά οποιαδήποτε άλλη πράξη που βλάπτει τη δημόσια περιουσία ή προσβάλλει τον άνθρωπο και την οντότητα του δασκάλου, ξεφεύγει από αυτήν. Είναι σε άλλο επίπεδο, και νομίζω ότι είναι καιρός για αυτές τις συμπεριφορές όχι μόνο να εντείνουν τη δημόσια συζήτηση, αλλά και να λάβουν αποφάσεις, όπως αυτές που προβλέπονται από το νόμο, προκειμένου να αποφευχθούν τέτοιες καταστάσεις. Είναι καλύτερο να το αποτρέψετε από τη θεραπεία. Εάν δεν δούμε τη λύση στο πρόβλημα, θα συνεχίσουμε να αναπαράγουμε μια βαθιά, συντηρητική, φοβική και στρουθοκάμηλη αντίληψη. Αυτό δεν ενισχύει τη δημοκρατία. Η δημοκρατία δεν φοβάται.

– Στα αποτελέσματα των προβλημάτων, όλοι συμφωνούν. Όλοι συμφωνούν ότι η διαστροφή και η βία ρίχνουν σκιά στην πανεπιστημιακή ζωή. Επίσης, ένα μεγάλο ποσοστό δεν θέλει τμήματα που να βασίζονται σε … Ενότητα. Πώς συμβαίνει όταν ένα σχέδιο φαίνεται να προσπαθεί να αντιμετωπίσει τα παραπάνω, αντιδρούν οι δήμαρχοι;

Πρώτα απ ‘όλα, όσον αφορά εμένα, εξέφρασα επανειλημμένα την άποψη ότι το νομοσχέδιο αποσκοπεί στην αντιμετώπιση του ζητήματος της ασφάλειας και της ασφάλειας. Η άποψή μου, η άποψη της Γερουσίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο καθώς και άλλων συναδέλφων, είναι ότι η επιμέλεια είναι υποχρέωση και το πανεπιστήμιο μπορεί να το αναλάβει.

Ωστόσο, σχετικά με το ζήτημα της ασφάλειας έναντι εγκληματικών πράξεων, πολλά χρόνια εμπειρίας έχουν δείξει ότι το πανεπιστήμιο και μόνο δεν μπορεί να προστατευτεί. Πρόσφατα γεγονότα στο γραφείο του Προέδρου του Πανεπιστημίου του Mitsuvio και του συναδέλφου του κ. Porantones δείχνουν ότι τα πανεπιστήμια από μόνα τους δεν μπορούν καν να προστατεύσουν τη δημόσια περιουσία. Επειδή το δημόσιο πανεπιστήμιο ανήκει στον ελληνικό λαό. Συμφωνώ με την προσπάθεια αλλαγής και το έχω πει ξανά και ξανά, και διαφωνώ με τους συναδέλφους μου. Όταν πρόκειται για ένα σχέδιο, ακόμη καλύτερα, που αντιμετωπίζει αυτές τις προκλήσεις, ο ακαδημαϊκός κόσμος δεν μπορεί να ανταποκριθεί. Δεν χρειαζόμαστε άλλη μια εσωστρέφεια με ιδεολογικές προκαταλήψεις.

Συνειδητοποιώ ότι ορισμένοι από τους συναδέλφους μου έχουν τις δικές τους προοπτικές που προέρχονται από νεοσύλλεκτους και τα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσουν στο πανεπιστήμιο τους. Όλοι συμφωνούμε ότι πρέπει να γίνει κάτι, αλλά υπάρχουν διαφορετικές εκτιμήσεις ανάλογα με το πού πρέπει να ανήκει ο σωματοφύλακας. Σε κάθε περίπτωση, οποιαδήποτε απόφαση και οποιαδήποτε κατάσταση πρέπει να είναι σαν να προσφέρουμε λύσεις. Και δίνοντας λύσεις χωρίς δεύτερη λέξη.

Ποια είναι η γνώμη σας για τον καθορισμό ελάχιστης απαίτησης εισαγωγής;

Η εισαγωγή μιας ελάχιστης απαίτησης εισόδου ενισχύει την ανεξαρτησία των πανεπιστημίων και βασίζεται σε ακαδημαϊκά πρότυπα. Η λογική της κλίμακας κινείται προς την προώθηση της αριστείας, ένα χαρακτηριστικό του ακαδημαϊκού πολιτισμού. Αφενός, δεν μπορεί να αναγνωριστεί ότι δεν θέλουμε να έχουμε σχολεία στα οποία οι μαθητές γίνονται δεκτοί με βαθμούς που δεν είναι σύμφωνοι με το πανεπιστημιακό τμήμα και, αφετέρου, όταν έχουμε την ευκαιρία να ορίσουμε κάθε σχολείο, να εκφράσουμε αντιρρήσεις .

We will be happy to hear your thoughts

Leave a reply

socialcity.com.cy